Zkouška test B2.2 Jméno a příjmení: Email: Datum narození: 1. Proč si tak naštvaný? – Ále, učím se na zkoušky, ale nějak mi to _______________. neleze do hlavy neskáče do ucha nepadá do mozku None 2. Neboj, to se naučíš. Všechno je jen _______________ cviku. výsledek opakování otázka None 3. Online testování je jednou z variant, jak _______________ zkoušku. složit projít přijmout None 4. Pavle, tvoje práce není dobrá, máš tam spoustu _______________ chyb. ostrých hrubých silných None 5. To se často nestává, aby tě v Japonsku oslovil cizí člověk v tvém _______________ jazyku. rodilém rodném mateřím None 6. Jakou používáš nejčastější _______________, když zaspíš do školy? – Že jsem zmeškal autobus. pomluvu omluvu výmluvu None 7. Nesnáším, když mi někdo _______________ a já se pak vůbec nedostanu ke slovu. skáče do řeči přeskakuje v řeči honí v řeči None 8. Já myslela, že jste se rozešli! – To ano, ale minulý týden _______________ v kavárně a uvědomila jsem si, že ho pořád miluju. jsem do jeho vrazila jsem se do něho narazila jsem na něj narazila None 9. Opravdu se na tebe zlobím. Teď běž do pokoje, _______________ později. vyřídím si s tebou vyřídím si to s tebou vyřídím si tě None 10. Ceny benzínu pořád _______________. rostů rostou rostut None 11. Promiň, ale pospíchám. Náš Adam je sám doma večer a _______________ . se bojí. bojá se. bojí se. None 12. Včera _______________ dceru do školky velmi brzo. jsme odvedli odvedem odvedli jsme None 13. Co _______________ obvykle ke svačině do školy? si beráš si bereš bereš si None 14. Je jaro a na naší zahradě právě _______________ krásné růže. kvetou kvetů květí None 15: Nevěřím ti. Určitě mi zase _______________! lháš lheš lžeš None 16. Ty _______________ ? Za chvíli ale odcházíme! jsi se ještě neoblékl ses ještě neoblékl jsi ještě neoblékl None 17. Lidé tancovali, _______________ hrála hudba. potud dokud dokud ne None 18. _______________ skončí ten film, půjdeme na kafe. Když Pokud Až None 19. Všichni už pracovali, _______________ on spal. zatímco zatím než None 20. Nevím, …………… přijde. kdy když až None 21. Vyhnul se konfliktu, _______________ to bylo možné. než že jakmile None 22: Neboj se, budeš to mít včas. Pošlu ti to, _______________ přijdu domů. zatímco jakmile dokud None 23. Moji studenti se pilně učí, _______________ chtějí dosáhnout dobrých výsledků. poněvadž proto totiž None 24. Mám _________ něho strach. Už týden se mi neozval. od o z None 25 Nezlob se _________ mě. Už to nikdy neudělám. na pro za None 26. Dělali si legraci _________ toho starého muže. od z kvůli None 27. Holky se pohádaly _________ novou panenku. o za na None 28. Při registraci se mě zeptali _________ rok narození. o pro na None 29. Báli se o __________________. tom malém klukovi tím malým kluku toho malého kluka None 30. Pojeďte s námi a podívejte se do __________________ České republiky. různých koutů různích koutech různých koutech None 31. Lukáš žárlí na __________________ . přítelkyni Lucku. přítelkyni Lucce. přítelkyně Lucku. None 32. V kurzu diskutovali o __________________ . různích problémách různých problémách různých problémech None 33. V __________________ je olej a v té druhé je ocet. touhle láhevi téhle láhvi tohle láhve None 34. Vše udělal bez __________________. dlouhých řečí dluhých řečí dluhých řeč None 35. V ZOO nesmíte dávat __________________ jídlo, protože je to zakázáno. žádným zvířím žádním zvířám žádným zvířatům None 36. Nerozumím vašemu dotazu. __________________ se týká? jakého problému jaké problémy jakou problému None 37. Vůbec mě nebaví jezdit na dovolenou s __________________. rodičemi rodiči rodiče None 38. ___________________________________ Sobotu jsem si opravdu užila, protože jsme chodili s přáteli do kina a viděli jsme moc pěkný film. Sobotu jsem si opravdu užila, protože jsme šli s přáteli v kino a uviděli jsme moc pěkný film. Sobotu jsem si opravdu užila, protože jsme šli s přáteli do kina a viděli jsme moc pěkný film. None 39. ___________________________________ Když je hezky, děti hrají venku v zahradě. Když hezky, děti hrají venku na zahradě. Když je hezky, děti si hrají venku na zahradě. None 40. __________________________________. Až vyrostu, chtěla bych pracovat překladatelkou. Až vyrostu, chtěl bych pracovat jako překladatelkou. Až vyrostu, chtěla bych pracovat jako překladatelka. None 41. __________________________________ Helena se styděla pro špatné výsledky u zkoušek. Helena se styděla ze špatných výsledků u zkoušek. Helena se styděla za špatné výsledky u zkoušek. None 42. __________________________________ Zapomněl doma řidičský průkaz, protože musel jet do práce tramvají. Zapomněl doma řidičský průkaz, a proto musel jet do práce tramvají. Zapomněl doma řidičský průkaz, jelikož musel jet do práce tramvají. None 43. _________________________________ Děti, sedněte si sem na zemi, v klidu si hrajte a já vám přinesu pití. Děti, sedněte si sem na zem, v klidu si hrajte a já vám přinesu pití. Děti, sedněte si sem na země, v klidu si hrajte a já vám přinesu pití. None 44. _________________________________ Třebaže neměla hlad, jedla celou snídani. Třebaže neměla hlad, jela celou snídani. Třebaže neměla hlad, snědla celou snídani. None 45. Anketa Michael, 35 let, učitel matematiky a vědecký pracovník na univerzitě, původem z USA Dobrý den. Mohu vám položit několik otázek ohledně vaší profese?Samozřejmě.Jak dlouho pracujete ve škole?Pracuji jako matematik (a hlavně jako učitel) už 13 let. Během této doby jsem učil na různých vysokých školách: na velké veřejné univerzitě, Ivy League, na vysoké škole svobodných umění atd. Tady v Česku jsem asi dva roky. Proč jste se rozhodl pro tuto práci? Mám rád matematiku snad odjakživa, a to hlavně díky několika skvělým učitelům, a tak nebylo velkým překvapením, že jsem se stal matematikem. Ale když jsem byl mladší, přemýšlel jsem jenom o výzkumu. Nikdy bych nečekal, že se stanu učitelem, ačkoli v mé rodině je hodně učitelů. Poprvé, když jsem stál vepředu ve třídě u tabule, byl jsem úplně vyděšený. Proto jsem se soustředil jenom na moje „představení” a ne na studenty – byl jsem tak hrozný! Časem jsem zjistil, že je možné udělat dokonalou, přesnou a podrobnou matematickou přednášku, avšak nikdo se nic nenaučí. To nejdůležitější a zároveň to nejtěžší je navázat se studenty vztah, naučit je to, co neumí, čemu nerozumí. Když jsem si uvědomil, že bych mohl pomáhat studentům stejně, jako moji oblíbení učitelé pomáhali mně, tehdy jsem se rozhodl.Kdy vám práce ve škole přináší největší radost? Matematický výzkum je práce někdy nádherná, a někdy strašná. Je možné pracovat roky na nějakém abstraktním nesmyslu bez úspěchu, nebo objevit něco krásného rychlostí blesku. Ale člověk nemůže být zcela spokojený ani s tím nejkrásnějším matematickém objevem. Když najdete řešení, všechno je hned jasné. Ale každé řešení může mít své mouchy, i v matematice… Výuka často přináší víc radosti. Myslím, že jsem jediný matematik na světě, který raději učí základní kurzy, ale jsem takhle spokojenější. Na začátku vysoké školy se už hodně studentů bojí matematiky, nebo ji dokonce přímo nenávidí, včetně lidí, kteří by mohli v matematických oborech zazářit. To je škoda. Matematika je v podstatě styl myšlení, který pomáhá analyzovat a řešit skutečné problémy, takže je důležitá pro všechny. Proto je pro mě nejlepší vidět, jak se studenti v kurzu stávají při řešení problémů sebejistějšími.Měl jste už někdy chuť s prací seknout? Kdy a proč? Občas mám pochyby. Sobecky – univerzity se teď moc rychle mění, zejména v Americe. Místo trvalé práce tak děláte spíše akademickou brigádu, bez jistoty. Kdykoliv, když se musím stěhovat do jiného města kvůli nové práci, přemýšlím o tom, že si najdu stabilnější profesi. Nesobecky – často si myslím, že je užitečnější učit matematiku mladší studenty, jak jsem řekl, na univerzitě už bývá pozdě. Kdybyste mohl změnit ve své škole jednu věc, která by to byla? Protože jsem cizinec a umím česky jenom trochu, existuje v českém systému hodně věcí, kterým nerozumím, tak si nejsem jistý. Podle mě jsou tady kurzy velmi formální – jsem zvyklý učit živějším a aktivnějším stylem. Ale každý má svou tradici. None 46. Text … popisuje rozhovor s pedagogickým pracovníkem. poskytuje statistické údaje. seznamuje s klady a zápory vědecké práce. None 47. Michael … studoval matematiku 13 let. je vyučující vědec. pracuje jako středoškolský profesor matematiky. None 48. Jak se Michael cítil poprvé před tabulí? Sebevědomě, protože měl bohaté zkušenosti s pedagogickou praxí. Pochází totiž z rodiny učitelů. Byl vystrašený a nebyl schopný věnovat pozornost posluchačům. Pociťoval frustraci z učení, jelikož se mu podařilo navázat špatný vztah se studenty. None 49. Jak Michael popisuje práci vědeckého pracovníka ve výzkumu? Je to práce zdlouhavá, protože objevit něco nového trvá vždy dlouho. Dobrý vědec se musí neustále sebevzdělávat. Přináší radosti i strasti. None 50. Michaela mrzí, … že učí jen základní kurzy. že se malé děti velmi děsí matematiky. že jeho profese nepřináší stálost a jistotu. None 51. Co by si Michael přál, aby bylo jinak v jeho současné škole? Preferoval by odlišnější styl výuky. Přál by si zavést formální kurzy. Rád by přidal výuku kurzů češtiny pro cizince. None 1 out of 17 Time's up DALŠÍÚvodní text B1.2 Napsat komentář Zrušit odpověď na komentářVaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *Komentář * Jméno * E-mail * Webová stránka Uložit do prohlížeče jméno, e-mail a webovou stránku pro budoucí komentáře.